Yhdistyksen historia

Kirkkonummen Kielikylpy ry perustettiin vuonna 1991. Kielikylpytoiminta alkoi kunnallisen kielikylpyryhmän muodossa Ravalsin päiväkodissa elokuussa 1992. Alussa lapsia oli mukana 15. Kymmenen vuoden aikana toiminta laajeni kerhoihin, kolmeen päiväkotiin ja kouluun. Syksyllä 2001 ensimmäinen kielikylpyluokka aloitti yläasteen Kirkkoharjun koulussa.

Yhdistyksen ylläpitämä päivähoitotoiminta siirtyi 1.8 2007 alkaen Kirkkonummen kunnalle. Päivähoitotoiminnan siirtyessä kunnalle yhdistyksen rooli kielikylpytoiminnan parissa muuttui. Jatkossa yhdistyksen tehtävänä on huolehtia, että kunnan ylläpitämissä kielikylpyryhmissä on riittävästi lapsia. Lisäksi yhdistys jatkaa toimintaansa kielikylpyryhmien etujen valvojana päiväkoti- ja koulutoiminnassa.

Kirkkonummen Kielikylpy ry ylläpitää edelleen myös iltapäiväkerho Eftistä sekä aamupäivällä järjestettäviä 3-4–vuotiaille suunnattuja kerhoja.